Gero eta ume gazteagoak teknologia berriak erabiltzeko joera hartzen dute, adibidez: jolasteko, nabigatzeko, programak edo musika jaisteko eta “messenger” -arekin aritzeko. Bai gurasoek baita hezitzaileek ere ez dute oso ondo ikusten txikitatik modu horretan erabiltzea ordenagailua, jokaera horrek isolamendua areagotzen eta trebezia sozialen garapena galarazten dutela uste dutelako. Beste batzuk internet arriskutsua dela esaten dute gainbegiralerik gabe baliatzen badute haien kabuz.
Badaude bi arazo (internet adin txikikoekin): ezezagunekiko kontaktua eta eduki desegokiak. Azken honetan, kasualitatez aurkitzen dute: bilaketa – eragilean sartutako esanahi anbiguodun hitz baten bidez. Baina ez hori bakarrik, baizik eta, helduek umeak ezagutzen dituzte “chat” –etan eta egoera hori larria da batzuetan pertsona ezezagunekin topaketa egiten dutelako. Bai EEBB-etan baita Espainian ere arazo hauek pairatzeko hainbat web – orriak egin dituzte, adibidez kid.us, kids-space.org, chaval.es, internetsegura.net, …
Informatikako hainbat programak nahiz eta zaintza eta zentzuratu egin, horren gainetik, dudarik gabe, informazioa eta hezkuntza dago. Umeei ondo gidatzeko asmoz, gurasoek ordenagailuaren aurreko ordutegia mugatzea deliberatzen dute. Dena den, adituengandik aholkuak jaso, borondate ona jarri eta abar erabilgarriak dira interneteko arriskuei saihets egiteko. Erabilpen egokia egin dezaten.
Hainbat aholku ematen digu artikulu honek: internet erabiltzean biok “eskutik joan” (kalean egingo zenuketen moduan) edota elkarrekin nabigatuz, (kasu honetan, ia %95eko gurasoek haurrei bakarrik nabigatzen uzten dietelako); etxeko ordenagailua toki aproposean jartzea, umeentzako egoki eta interesgarriak diren orriak hasierako orria sortzea, eta faboritoen karpetan sartzea beste guztiak (egokiak direnak), norberaren datu pertsonalak babesteko moduez informazioa jaso eta zabaltzea, informazioa jaso spam eta birusei buruz, eta abar.
Eskola oraindik “ konektatu gabe ” dago ingurunean teknologia berriak sartzean hitz egiten dugunean. UOC eginiko alternatibaren arabera, 10 ikasletik 4a ez da sartzen interneten eskola orduetan eta beste 3k astean behin soilik. Irakasleek ia ez dute erabiltzen haien jardueretan ez dakitelako nola txertatu. Unibertsitateko maisuen %34a ez da gauza ordenagailu batean aritzeko, %30k ikasleekin baino ez dute erabiltzen . Ikastetxe publikoetara joaten direnen %90,5ek eta pribatuetara doazenen %89,1ek badu interneterako konexioa. Konexio hori baliatzea da kontua orain.
Iturria: http://revista.consumer.es/web/eu/20040501/internet/
No hay comentarios:
Publicar un comentario